lunes, 26 de agosto de 2013

BTT Port Burriana Eses Font Cabres

En aquesta ocasió vaig a unir dos llocs que ja he passat en anteriors ocasions. Començaré per les esses de Vilavella i, per a connectar amb la pujada al Puntal, seguiré la senda del GR.

Des de la Malvarrosa, en Burriana, ix cap a Vilavella i continue cap amunt per a començar la pujada a les esses. He de dir que vaig haver de parar un parell de vegades, feia molta calor, eren les 10 del matí i ja calfava bé el sol.

Des de dalt de les esses, la panoràmica és molt xula:

Al arribar al final de la pista, agafe la senda, seguint les marques roges i blanques pròpies del GR. Me n'adone que aquesta senda és prou perillosa: estreta, amb un barranc a la dreta prou important, amb molta pedra solta i altres mostrant la seva part més punxeguda. Així que el que faig és passar-la quasi tota a peu, per resguardar la meva integritat i la de la bici, més tenint en compte que m'ha deixat "tocat" la pujada i no sobren les forces.  És la primera vegada en molt de temps que faig una pujada com aquesta, i es nota.

La senda passa per davant d'una font que té una placa de ceràmica on diu "Fuente de la salud". Millor dit, deia, dons les primeres paraules estan esborrades. Sembla hi ha una contradicció amb el nom de la senda "font de cabres" ¿?

A diferència d'un parell de vegades anteriors que havia passat fent senderisme, aquesta trobe la porta oberta, i puc vore el seu interior, que està prou malament. Sobre l'aixeta hi ha una obertura que s'endinsa en la muntanya, supose que per on ve l'aigua.

Aquesta és la placa amb la imatge d'una verge:

Poc després, trobe el creuament amb la pista que puja al Puntal, que es veu a la dreta. Però crec que per avui ja està bé, i torne cap a baix, primer per pista i després per camins asfaltats, tot de baixada fins pràcticament a Nules.

Finalment, per vora de Mascarell, cap al camínas i pel camí de la vieta, torne a Burriana.