lunes, 17 de septiembre de 2012

La Pobla de Benifassà - Ballestar i tornada



Em quedo dos dies a la Pobla de Benifassà per fer algunes sendes i rutes en BTT. Avui, ja de vesprada, faig una ruta curteta, aprofitant que el poble de Ballestar és al costat.


Per començar, una mica de propaganda: em vaig quedar a casa Manolita. Molt bé, tracte estupend i la casa molt bonica, neta i còmoda. 




Itinerari: Ix del poble per la carretera per la que he arribat i que finalitza en ell.



A poc de temps, em desvie a la dreta, per on va el Land Rover, i hi ha un "ecoparque": 


 Hi ha un camí per dins del barranc 


 Anem pujant un poquet i veiem ja al fons, darrere, el poble que hem deixat 


A la dreta podem vore la depuradora





continua el camí en suau ascenció fins altra vegada la carretera 


seguim per la carretera, molt poc transitada, de fet no passa cap cotxe a l'anada ni al tornar


Com que no veig bé les marques grogues i blanques (que hi ha alguna), i veig ja el Ballestar al fons, me n'entre per la senda de la dreta.


Al poc em dóne compte que he errat. Hi ha una tanca i no es pot passar de cap manera. 


Me'n torne arrere, sols uns pocs metres per sort, i continue un poc més per la carretera. Ja es veu més bé el Ballestar.




En aquest penya-segat, al cim, és on després aprenc que està el poblat ibèric de La Morranda, baix seu el paratge de Els estrets, que per por a que se'n fasa de nit no puc vore. 


Ara sí que ho tinc clar, aquest desviament a la dreta és el bó:


Està ple de fils i cercats per al ramat, encara que aquesta senda no té problema de pas 



després d'un poc de senda i una pujadeta formigonada, arribem al nucli urbà. M'agrada molt la conservació del conjunt, amb totes les cases de pedra. Un poble xicotet però molt bonic i tanquil.




Es recomanable, per saber més del poble aquesta adreça:




L'esglèsia i al costat el mesó, on fer una xarradeta amb l'encarregat (no hi ha ningú més). Em conta coses del poble, i m'indica com arribar a La Morranda.




Altres vistes del poble. No em cansaria de fer fotos



tal com m'han indicat, a través d'aquesta verja, que sol estar oberta, descendim fins a les ruïnes del poblat ibèric




Al fons, a l'esquerra, es veu el nostre destí




el camí està flanquejat per murs de pedra 


ja em baixat un troç des del poble, que queda dalt 


en aquest creuament, a la dreta el camí ens du al barranc i la zona de Els estrets. Ara agafem el de l'esquerra


Anem per un túnel que formen les carrasques


estem a la vora del penya-segat, i el barranc es veu prou al fons 




arrere queda el poble


 En aquest moment, senc un ruido molt a prop, i alguna cosa que passa molt a prop, de pressa. Més avant es para i es queda mirant-me. És una cabra hispànica. Com que la càmera no és molt bona que diguem, s'ha de mirar en calma la foto, està al centre.


dos passos més i ja estic a les ruïnes del poblat íber. M'ha comentat el del bar que les restes que s'han trobat es poden vore a l'ajuntament, però sols de matí.



Per a tornar, vaig més rato per la carretera, per variar un poc. En un moment estic "a casa".

No hay comentarios:

Publicar un comentario